Nieuwe MAN TGX voor Louwers

Bloemengroothandel Louwers & Van der Pijl in Aalsmeer heeft een nieuwe MAN TGX in gebruik genomen. Opvallend is niet alleen de kleurstelling, ook de uitrusting is van het hoogste niveau. De trekker is geleverd door de vestiging in Waddinxveen van Van Leeuwen Truckservice.

Louwers & Van der Pijl is een groothandel met een uitgebreide klantenkring in Scandinavië. De nieuw geleverde MAN gaat wekelijks rijden op bestemmingen in Denemarken. Met een vloot van in totaal zeven trucks worden per rit tientallen losadressen aangedaan. Het bedrijf bestaat intussen bijna dertig jaar. Een kenmerk is dat MAN al die tijd een voorname rol in het wagenpark heeft gespeeld. 

Compleet

Chauffeur en compagnon William De Mooij werden door Van Leeuwen Truckservice uitgenodigd voor een verkennend bezoek aan Leusden, inclusief een proefrit. “Tijdens die proefrit viel al op dat deze nieuwe trekker heerlijk rijdt. Verder waren we direct onder de indruk van het compleet nieuwe en verbeterde interieur. MAN staat bij ons hoog in het vaandel vanwege de veiligheid, dus toen er serieus over vervanging in onze vloot nagedacht moest worden, had de nieuwe TGX alles bij elkaar opgeteld de beste papieren.” 

De nieuwe MAN is de eerste uit een serie van drie. Deze TGX is volledig luchtgeveerd en heeft een motor die 510 pk levert. Dat standkachel en airco onopvallend geïntegreerd zijn, ervaart het bedrijf als een pre. Duidelijk is ook dat Louwers & Van der Pijl het nuttige met het aangename wil verenigen. Dat betekent leren stoelen en een met leer bekleed stuurwiel. Houten afwerklijsten en natuurlijk is de nieuwe MAN rondom voorzien van LED-verlichting met de voor trucks unieke automatische grootlichtassistent. De allerlaatste stand van techniek qua veiligheid is aan boord, inclusief de nieuwste LCS rijbaanwissel en dodehoek-assistent.

Tot 600.000 kilometer

Bij Louwers & Van der Pijl verwachten ze zo’n 600.000 kilometer met de truck te rijden. “Daarna kijken we of we gaan inruilen. We rijden altijd nieuw. We willen netjes bij onze klanten voor komen rijden met modern, schoon en zuinig materieel. Om die reden is hierop ook een onderhoudscontract afgesloten. Een truck moet mooi opgebouwd zijn, zonder al te opvallend te worden. Dat is met deze heel goed gelukt. Hiermee kunnen we uitstekend voor de dag komen bij onze klanten en hiermee reist ons personeel veilig, zuinig en kan er comfortabel in de cabine overnacht worden, waarna de klant door uitgeruste medewerkers geholpen kan worden.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3315 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.