Nieuw klantenportaal bij Scania

Truckbouwer Scania komt met een nieuw digitaal klantenportaal waar de klant alle info met betrekking tot zijn Scania’s en zijn dealer onder eén knop heeft.

Het nieuwe portaal My Scania omvat niet alleen de bekende diensten voor wagenparkbeheer, maar ook andere handige functies zoals Scania-tachograafservices, werkplaatsreserveringen en Scania’s truckconfigurator. My Scania zal ook partneroplossingen en lokaal ontwikkelde diensten aanbieden. Nieuwe diensten kunnen snel worden toegevoegd en kunnen dan vanaf dit ene toegangspunt worden bereikt.  “We brengen al onze huidige en toekomstige diensten samen op één plek, met één login en met de bedoeling om de klant een eersteklas digitale ervaring te bieden.”

“Het is duidelijk dat het leven onder COVID-19 een grotere digitale volwassenheid heeft gebracht, en ook een grotere vraag, voor zowel onszelf als onze klanten”, zegt Scania. “Wij hebben een belangrijke verschuiving vastgesteld: wat vroeger door weinigen werd toegejuicht, kan nu rekenen op een nieuw soort interesse. Wat we nu zien is het begin van een opgewaardeerde en geïntensiveerde digitale reis, met een enorm potentieel voor alle betrokkenen.” My Scania is al beschikbaar voor alle Scania-klanten die connected vehicles hebben.

Driver App

Scania staat ook op het punt om een speciale chauffeursapp te introduceren om chauffeurs te ondersteunen bij hun belangrijke dagelijkse taken. Door deze diensten aan te bieden in een app die alleen voor chauffeurs is bedoeld, komt Scania op een gerichte manier tegemoet aan de specifieke behoeften van deze cruciale gemeenschap.

“We hebben deze app gecreëerd op basis van wat we hebben geleerd van de uitgebreide feedback van chauffeurs en met een echt klantgerichte aanpak”, zegt Scania. “Het biedt de chauffeurs toegang tot alle nodige informatie over hun voertuigen, toont geboekte onderhoudssessies en biedt hen ondersteuning bij de berekening van hun resterende rijtijd. Het gaat erom hun belangrijke taak gemakkelijker en beheersbaarder te maken, ongeacht of ze met een voertuig met een verbrandingsmotor of met een elektrische vrachtwagen rijden.”

Met de koppeling tussen het My Scania-portaal en de Scania Driver-app wordt ook de interactie binnen de bedrijven eenvoudiger en efficiënter, verwacht Scania. “Positiebepaling, controles voor het rijden, resterende rijtijd en andere dagelijkse taken kunnen moeiteloos worden afgehandeld met deze oplossingen,” aldus Scania.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3485 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *