ZF koopt platform next Generation Mobilitystrategie

ZF heeft de technologie van Bestmile overgenomen, waarmee een belangrijke stap is gezet naar de lancering van het eerste Mobility Orchestration Platform in de bedrijfsvoertuigensector.

Dit platform, dat de ‘Next Generation Mobility’-strategie van ZF verder uitbouwt, zal exploitanten helpen hun ambities voor Transportation as a Service (TaaS) en Mobility as a Service (MaaS) waar te maken voor alle soorten mobiliteitstoepassingen en -voertuigen. Door gebruik te maken van de toenemende digitalisering van het transport en de automatisering van voertuigen, zal het Orchestration-platform van ZF zorgen voor real-time coördinatie en beheer van goederen- en personenvervoer op grote schaal.

“Vandaag de dag verandert het transport eco-systeem snel, waarbij OEM’s en wagenparkbeheerders worden geconfronteerd met tal van uitdagingen – van concurrentiedruk tot wijzigingen in de regelgeving – terwijl ze in toenemende mate digitaliseren en autonome, connected en elektrische mobiliteitstechnologieën invoeren”, zegt Dr. Christian Brenneke, Senior Vice President, Product Engineering bij ZF’s Commercial Vehicle Control Systems divisie. “Dit tempo en de diversiteit aan toepassingen heeft de transportsector gefragmenteerd, waardoor digitale silo’s, grotere complexiteit en operationele inefficiëntie voor het wagenparkbeheer zijn ontstaan.”

Integratie

“Door de technologie van Bestmile te integreren in onze Next Generation Mobility-strategie, zal ZF een Orchestration-platform bieden dat de informatiestromen, complexe operationele processen en strenge controles optimaliseert die nodig zijn om connected transport ecosystemen op te bouwen en te ondersteunen”, voegde Brenneke eraan toe.

“Op basis van dit platform zal ZF een gateway openen om hogere niveaus van automatisering en connectiviteit mogelijk te maken tussen diverse aanbieders van mobiliteits- en transportsystemen en belanghebbenden, waaronder vracht-, scheepvaart- en commerciële transport supply chains. Het platform ondersteunt ook aanbieders van mobiliteit op aanvraag door elk voertuig in een vloot in realtime te orkestreren”, voegt Brenneke toe.

Naast de voordelen van Bestmile’s platform krijgen klanten nu ook toegang tot ZF’s uitgebreide aftermarket-oplossingen en servicenetwerk voor wagenparken, waaronder pechhulp, werkplaatsen en distributiepartners.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Emil Peeters has 553 posts and counting. See all posts by Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.