TVM start campagne smartphonegebruik

Verzekeraar TVM start de campagne Veilig onderweg met #APPMOMENT, om chauffeurs en transportondernemers te helpen het gebruik van een mobiele telefoon achter het stuur terug te dringen.

TVM beseft dat de transportsector niet zonder de smartphone kan. De boodschap van de campagne is dan ook: pak bewust je moment om te appen, en dat is niet tijdens het rijden.

Gevaar

Bijna 69 procent van de Nederlanders geeft aan in het verkeer wel eens gebruik te maken van de mobiele telefoon: 56,7 procent doet dat volgens SWOV tijdens het rijden. Bellen geeft vier keer meer kans op een ongeval en bij sms’en of appen heb je volgens cijfers van VIAS zelfs 23 keer meer kans. Uit ander onderzoek blijkt dat automobilisten ongeveer 9 procent van de totale rijtijd met hun mobiele telefoon bezig zijn.

Op de website heeft TVM verschillende praktische tips die helpen om het smartphonegebruik tijdens het rijden te verminderen. Bedrijven die behoefte hebben aan maatwerk, kunnen een afspraak maken met een preventieadviseur.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Emil Peeters has 555 posts and counting. See all posts by Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.