Sixt ziet kansen in bedrijfswagenverhuur
Met de uitbreiding van de directie met de divisie Truck & Van speelt Sixt in op het toenemende belang van de verhuur van bedrijfswagens. Daniel Marasch, voormalig bestuurslid van Lidl, neemt als internationaliseringsexpert plaats in de raad van bestuur van Sixt.
Sixt schat dat de markt voor de verhuur van bedrijfswagens in de VS en Europa meer dan tien miljard dollar waard is. In de Duitstalige landen is Sixt al een bekende verhuurder van bedrijfswagens tot 7,5 ton. Sixt ziet enorm potentieel in deze markt, nu de online bestellingen toenemen en er een groeiende vraag is naar bedrijfsvoertuigen om pakketten te bezorgen.
Nederland
In Nederland is de divisie Van & Truck goed voor ongeveer 10 procent van de omzet, laat Sixt Nederland desgevraagd weten. Doel is om dit in 2021 verder te laten groeien, al zijn daarvoor nu nog geen targets vastgelegd. Dat moet de komende tijd gebeuren. Dan wordt ook personeel geworven dat zich exclusief met de bedrijfswagenverhuur gaat bezighouden.
Telematica
Naast het vergroten van het belang in de markt voor bedrijfswagenverhuur wil Sixt de klantervaring aanzienlijk verbeteren door het verhuurbedrijf van bedrijfswagens te digitaliseren, met gebruik van zijn eigen mobiliteitsplatform en slimme voertuigconnectiviteit via telematica.