bekeken: 118 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Simon Loos bestelt 52 bakwagenopbouwen

DOMEIN: Carrosserie

Geplaatst op: 11 november 2019, 11:16

Leestijd: 2 minuten

Logistiek dienstverlener Simon Loos heeft bij Schmitz Cargobull 52 bakopbouwen besteld voor trucks van het vernieuwde distributiecentrum van Sligro in Berkel en Rodenrijs.

Behalve lading van Sligro neemt Simon Loos ook lading mee van Heineken. Daarmee worden vele transporten uitgespaard. Dit vereiste aanpassingen aan de opbouw die Schmitz Cargobull levert.

Redenen om voor Schmitz Cargobull te kiezen zijn de levertijd en bewezen kwaliteit van de Schmitz- koeltrailers in de vloot van Simon Loos. “Al snel bleek dat ze graag offerte voor deze bakopbouwen wilden uitbrengen”, zegt fleetmanager Wim Roks van Simon Loos. “We waren onder de indruk van hun aanbod. Vervolgens zijn we met onze chauffeurs en planners gaan bekijken aan welke eisen de bakopbouwen verder moeten voldoen. Daar kwamen tal van wensen uit, die Schmitz Cargobull stuk voor stuk en binnen de gewenste tijd kon inwilligen.”

Compartimenten

Om de lading te kunnen combineren, is in de laadruimte een lengteschot aangebracht. Met een drietal gordijnachtige schuifschotten kan de chauffeur de gekoelde laadruimte perfect naar behoren indelen – en altijd zo klein mogelijk houden. Het vriesgedeelte van de opbouw heeft een speciaal diepvriesschot met hetzelfde doel. De koeling wordt verzorgd door een multitemp-installatie op het kopschot, wat laadruimte scheelt omdat er geen verdampers in de bak hangen. Deze machine betrekt zijn energie van de voertuigmotor. Het Mercedes-chassis is hier volgens Roks speciaal voor toegerust.

Extra’s

De opbouw is voorzien van tal van extra’s. Zo kunnen de achterdeuren niet in twee, maar in drie delen open. Erachter bevindt zich een achtersluitende laadklep. Als extra heeft die weer een sleuf om een losplaat in te leggen, om stoepranden te overwinnen met de rolcontainer. Aan de rechterkant kent de opbouw een extra zijdeur en een bijbehorend trapje, voor de keren waarbij er slechts een kleine diepvrieszending gelost moet worden. “Aan ladingzekering hebben we ook veel aandacht besteed”, gaat Roks verder. “Er zijn uitsparingen in de vloer gemaakt voor stangen, wat Heineken-chauffeurs graag willen. In de zijwanden zijn bindrails aangebracht, omdat Sligro-chauffeurs graag met sluitende dwarsbalken werken om de lading te zekeren. Het beste van twee werelden.”

Tags: , , , ,

Verhuizing Nieuwerkerk staat…Vijf jaar geëist tegen Dennis…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties