Trailerbouwer Hertoghs neemt Akkermans over

Hertoghs Carrosserieën uit Roosendaal heeft Carrosserie Akkermans uit Oud Gastel overgenomen. Beide familiefirma’s blijven actief onder hun eigen naam en in hun eigen fabriekspanden, die slechts enkele kilometers van elkaar verwijderd zijn. “De samenwerking was er al, nu kunnen we onze business efficiënter en sneller verder uitbouwen.”

Hertoghs heeft tweederde van de aandelen van Akkermans overgenomen, waarmee de gebroeders Roel en Stijn Hertoghs en Arjan Akkermans het trio aandeelhouders vormen. Over vijf jaar komen alle aandelen van Carrosserie Akkermans in handen van de familie Hertoghs. Carrosserie Akkermans telt 22 vaste werknemers, Hertoghs Carrosserieën heeft er 45. Beide partijen menen dat de overname positieve invloed zal hebben op de werkgelegenheid in West-Brabant, omdat wegens verwachte groei meer behoefte bestaat aan gespecialiseerd technisch personeel.

De twee carrosseriebedrijven vullen elkaar naar eigen zeggen perfect aan. Akkermans focust zich op vier segmenten: media (broadcast- en reportagewagens), medisch (röntgenwagens en ambulances), communicatie (politie- en commandowagens, brandweer) en speciaalbouw (van rijdend kantoor tot bibliotheek op wielen). Hertoghs richt zich vooral op regulier transport als prominent leverancier aan het beroepsgoederenvervoer. Het bedrijf voert naast een uitgebreid programma aan eigen producten het importeurschap van een aantal bekende merken als Chereau, Faymonville en MAX Trailer. Bovendien heeft Hertoghs een huurvloot om te voorzien in tijdelijke transportbehoefte en beschikt het over een uitgebreide reparatie- en schadeafdeling.

Schaalvergroting

De beide directeuren Roel en Stijn Hertoghs melden in een gezamenlijke verklaring over de deal met Akkermans: “We hebben van oudsher nooit in elkaars vaarwater gezeten, wat natuurlijk ook meewerkt aan onze vriendschappelijke band en deze overname. Er is altijd veel wederzijds respect geweest. Doordat we al dik tien jaar met elkaar omgaan, kijken we vaak op dezelfde manier naar dingen. De sfeer en cultuur van beide bedrijven komen aardig overeen. Door samen te werken en de krachten te bundelen, kunnen we nu echt aan schaalvergroting doen en omvangrijkere projecten oppakken voor klanten, die zelf ook vaak consolideren en steeds groter worden. We hebben er heel veel zin in.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3104 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *