Toekomstschets voor leden G-Truck, Top Truck en Fleetmaster

Direct bij aankomst konden de ruim zeventig naar Elst (Utrecht) afgereisde deelnemers aan de formules G-Truck, Top Truck en Fleetmaster al zien dat er vanuit de formules geïnvesteerd is in een eenduidiger uitstraling. Eenmaal binnen volgde verdieping, verduidelijking en uiteraard de verzorging van de inwendige mens.

Plaats van handeling is het sfeerrijke Residence Rhenen dat – hoewel de naam anders doet vermoeden – in het Utrechtse Elst gesitueerd is. Goed en wel betreft het sinds corona de eerste echte gelegenheid dat deelnemers van de verschillende formules elkaar weer in levende lijve konden ontmoeten.

Al bij aankomst de eerste primeur: de nieuwe huisstijl van de G-Truck grossiers met voldoende ruimte voor de eigen identiteit van de formuledeelnemer.

Voor Wijlhuizen Group een belangrijke reden om dit voor de netwerken Top Truck, Top Truck Service Partner, Fleetmaster en G-Truck te organiseren. Ceo Jim Bronkhorst greep de gelegenheid de ontwikkelingen op het internationale speelveld te schetsen, voor zover het de onderdelenwereld en de bijbehorende formules raakt. Schaalgrootte en samen sterk, dat was in zijn ogen al belangrijk maar wint komende jaren verder aan kracht.

Naar hoger plan

Formulemanager Frits Wernsen vertelde zijn toehoorders onder meer over de volledig vernieuwde Fleetmaster formule. Deze formule richt zich op transporteurs met een eigen werkplaats en ontzorgt die op het vlak van zowel onderdelen als de techniek en geeft daarnaast extra handvatten bij het ondernemen. Wernsen gaf verder een update over Top Truck. De status nu vormde voor hem een springplank naar een volgend niveau (Top Truck 2.0).

Tot slot de formule G-Truck. Ook hier onderstreepte Wernsen de ambitie om het G-Truck merk naar een hoger plan te tillen. Onder meer door de formule en het merk nog beter zichtbaar te maken. Een duidelijkere huisstijl bijvoorbeeld, een stap die G-Truck lid Wijlhuizen (samen met Beneparts in België) als eerste zal zetten. De buiten geparkeerde bussen zijn een voorbeeld van de ingezette koers die een betere zichtbaarheid van het netwerk beoogt.

Foto boven: Formulemanager Frits Wernsen koestert de ambitie de formules naar een hoger plan te tillen.

Barend Luiting

Hoofdredacteur Aftersales Magazine. Branchekenner annex bladenmaker. Houdt van vintage designs en dito single malts. Lijfspreuk: zonder wrijving geen glans.

Barend Luiting has 318 posts and counting. See all posts by Barend Luiting

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.