Allesvoorjetruck zet in op automatisering

Voortgekomen uit een truckwash-bedrijf, gaat het Allesvoorjetruck uit Tilburg steeds meer voor de wind. De afgelopen tijd nam vooral het aantal online-bestellingen toe. Zodanig, dat een nieuwe webshop wordt gebouwd om snel en adequaat te kunnen blijven inspelen op de groeiende vraag.

Gevestigd aan de Siriusweg in Tilburg bevindt zich de truckwash op een min of meer ideale locatie. Het is er een onafgebroken komen en gaan van vrachtwagens die actief zijn in de supermarktsector of met containers. Drukte gegarandeerd. “Om de klanten beter van dienst te kunnen zijn, openden we een shop bij de wasstraat. Daarna, tijdens de kredietcrisis in 2010 startten we met de ontwikkeling van een geheel vernieuwend truckwash-concept, met daaraan gekoppeld ook een webshop voor truck- en trailer-accessoires. Na een behoorlijke groeiversnelling hebben we ervoor gekozen activiteiten te splitsen. Travis Road Services, een online marketplaats waar transporteurs services kunnen vinden, boeken en betalen zoals in de eerste plaats natuurlijk truckwashes en -parkings, maar ook truckwerkplaatsen. Dit bedrijf is zodanig gegroeid dat het inmiddels op een andere locatie in Tilburg zit”, aldus Patrick van Veggel, die het gesprek voert samen met zijn commerciële rechterhand Gideon van Bavel. 

Patrick van Veggel en Gideon van Bavel (rechts) zetten in op uitbreiding van het assortiment.

Verder uitbouwen

De activiteiten truckwash en allesvoorjetruck zijn op de Siriusstraat gebleven, maar ook die vormen inmiddels twee aparte bedrijven. “We willen Allesvoorjetruck nu verder uitbouwen. Het begon als een bijzaak maar nu hebben we de juridische en financiële ruimte om dit bedrijf verder te ontwikkelen.” Volgens Van Bavel en Van Veggel heeft de pandemie de neiging om onderdelen en benodigdheden online te bestellen, alleen maar aangewakkerd. “De enige invloed is een andere looproute en een andere routine voor die klanten die hun bestellingen hier willen komen afhalen.”

Van Bavel en Van Veggel zijn ervan overtuigd dat tijdens de eerste lockdown er toch heel wat trucks stil stonden die werden gerepareerd, nagekeken, extra gereinigd, etc. “In de zomer van 2020 zwakte dit weer wat af en werd het weer duidelijk drukker op de wegen.” 

Automatiseren

De nu ontstane situatie noopt Van Veggel en Van Bavel ertoe, om vol in te zetten op automatisering om op die manier sneller en beter meer klanten te kunnen helpen. “We ontwikkelen een nieuwe online webshop en we bekijken op dit moment in hoeverre het huidige magazijn in de toekomst nog voldoet om ons ruime assortiment te huisvesten. Wanneer we straks live zijn gegaan met de nieuwe webshop, willen we graag ook onze voorraad verder uitbreiden.”

Van Veggel en Van Bavel hebben hier nog een reden voor. De aanvoer van containers vanuit het buitenland kan door allerlei onvoorziene omstandigheden verstoord raken waardoor uitlevertermijnen kunnen oplopen. Dat is een argument om zelf een hoger voorraadniveau aan te houden. “Die verstoring is echt iets van de laatste twee maanden, met als gevolg flink gestegen tarieven van containerreders. Of en wanneer de situatie weer terugkeert naar normaal, weet nu nog niemand.”


‘Wanneer we straks live zijn gegaan met de nieuwe webshop,
willen we graag ook onze voorraad verder uitbreiden’


Groter aanbod

Naast de komst van de nieuwe webshop zullen we ook zeker inzetten op verdere uitbreiding van het assortiment. “Dan denken we in eerste instantie aan truckparts en aan producten in de sfeer van hef- en hijsmiddelen. We verwachten niet dat we met onderdelen aan de gang gaan die identificatie van het betreffende voertuig noodzaken, zoals trailers en trucks. We doen daar heel weinig in, alleen wanneer dit op aanvraag kan. Op die manier kunnen we verifiëren of de klant inderdaad het juiste onderdeel in handen krijgt. Dat is natuurlijk cruciaal.” 

Van Veggel en Van Bavel willen zich duidelijk in de markt blijven onderscheiden met Allesvoorjetruck. “Online bestellen vormt duidelijk de hoofdmoot. Maar we hebben op de achtergrond specialisten paraat die klanten kunnen helpen bij het correct maken van hun bestelling. Klantcontact blijft ook in het vernieuwde Allesvoorjetruck essentieel, daar willen we niet van afwijken. Het is waardoor wij altijd een antwoord zullen hebben voor onze klant.” 

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 2782 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Avatar

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *