Intertruck vernieuwt bestelplatform

Leverancier van truck- en traileronderdelen Intertruck Benelux lanceert donderdag 24 februari een volledig vernieuwd e-commerceplatform. Assortiment en voorraden worden getoond zonder de noodzaak in te loggen. Daarnaast heeft Intertruck het B2B-platform een thuiswinkelervaring gegeven waarbij de gebruiker centraal staat.

“We hebben geprobeerd om de winkelopties zo compleet mogelijk te maken, precies zoals je dat ook gewend bent in de grotere consumentenwebshops. Wanneer je bent ingelogd, bieden we een groot pakket aan extra functionaliteiten waardoor de gebruiker online veel zelf kan regelen”, aldus Erik Nobel, commercieel directeur Intertruck Benelux.

Behalve zoeken en bestellen kan men onder andere verschillende verzendopties kiezen, drop shipments regelen op een ander adres, retouren en garanties afhandelen en meerdere eigen vestigingen beheren.

Zoekmogelijkheden

“We hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in data. De gedegen database met crossnummers maakt het juiste onderdeel snel vindbaar. De productspecificaties zijn uitgebreid en we hebben veel nieuwe, eigengemaakte foto’s en 360˚ beelden toegevoegd”, aldus Nobel.

Behalve zoeken op crossnummer, zijn er nog meer zoekmogelijkheden. De intelligente zoekbalk vult je zoekopdracht aan en toont de producten die aan de zoekopdracht voldoen. Ook is zoeken mogelijk via een menu op basis van TecCat. “Voor elk artikel zijn de belangrijkste eigenschappen benoemd en ingevuld wat resulteert in waardevolle filters. Heb je niet in één keer gevonden wat je zoekt, dan gebruik je de filters om de zoekopdracht te verfijnen”, legt Nobel uit.

Het platform maakt onderscheid tussen transporteurs & werkplaatsen, grossiers en de industrie. “Een grossier heeft nu eenmaal een andere inkoop- en informatiebehoefte dan onze bouwende klanten. Nadat een klant is ingelogd, laten we die content zien die voor hem van toepassing is”, aldus Nobel. 

Na inloggen worden de nettoprijzen en eventuele staffelkortingen getoond. Wie die liever voor zijn klanten aan de balie verborgen houdt, kan deze eenvoudig onzichtbaar maken. “Heeft de klant toch nog een vraag? Voor optimale klantvriendelijkheid hebben wij een chat toegevoegd om, naast de gebruikelijke manieren, ook op een laagdrempelige manier vragen te stellen of een foto van een onderdeel te sturen naar ons verkoopteam”, besluit Nobel.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Emil Peeters has 555 posts and counting. See all posts by Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.