Ondernemersvereniging EVO meldt dat beroepsgoederenvervoerders verplicht een vrachtbrief bij zich moeten hebben. Indien bedrijven hun eigen goederen vervoeren, raden EVO en de Belgische zusterorganisatie OTM bedrijven juist af om een vrachtbrief te gebruiken. Controleurs in het buitenland kunnen de eigen vervoerder dan bestempelen als beroepsgoederenvervoerder en leggen een hoge boete op.

“Niet alleen verschillen de Belgische boetes met die in Nederland, ook veranderen ze binnenkort. De zwaarste verkeersovertredingen, zoals snelheidsovertredingen of het inhalen van medeweggebruikers in een bocht, stijgen vanaf begin volgend jaar van 330 naar 450 euro. Buitenlandse overtreders moeten de boete onmiddellijk betalen”, aldus EVO.

EVO en OTM waarschuwen bedrijven dat het betalen van de boete vaak betekent dat bedrijven schuld bekennen, terwijl dat helemaal niet hoeft.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties