De RosiervandenBosch-vestigingen Schelluinen en Tiel waren de enige twee Nederlandse MAN-dealervestigingen die zich wisten te kwalificeren voor de internationale finale. Namens Schelluinen mochten Pieter de Jong, Jan van Niekerk, Leander Nieuwkoop en Wessel van den Berg de Nederlandse trots vertegenwoordigen. De vier technici gingen uit hun dak toen Schelluinen als nummer één van de wereld bekend gemaakt werd. Teamleider Pieter de Jong: “Ik kan het echt nog steeds niet geloven! Het was pittig, mede omdat het onderdeel over de bussen niet echt tot onze dagelijkse werkzaamheden behoort”.
Tijdens de finale kregen de technici verschillende opdrachten over MAN-trucks en -bussen voor hun kiezen. Diverse diagnoses moesten worden gesteld en reparaties werden succesvol uitgevoerd. Aan de finale gingen vier wedstrijdrondes vooraf. In de eerste drie rondes kregen de deelnemers schriftelijke vragen over onder andere onderdelen, garantievoorwaarden en werkplaatsprocessen. In ronde vier testte een ‘mystery caller’ de heren op hun klantvriendelijkheid en deskundigheid.
Finale
RosiervandenBosch biedt met werkplaatsen in Schelluinen, Utrecht en Tiel een full one-stop-shoppingservice voor transportbedrijven. Naast de verkoop en service van MAN-trucks behoren ook verhuur, trailerservice en een eigen spuiterij tot het servicepakket van deze MAN-dealer.
Tweemaal eerder plaatste RosiervandenBosch zich voor de finale. In 2011 en 2014 mocht het team van Utrecht strijden om de eer. In 2011 ontving het team zelfs de titel ‘1e plaats MAN Regio West’.
De MAN Service Quality Award is een jaarlijks terugkerend initiatief van MAN Truck & Bus AG. MAN gaat hierbij in vijf rondes op zoek naar de beste van de 1.466 MAN-dealers uit Europa, Gemenebest van Onafhankelijke Staten, Afrika, Azië-Pacific en het Midden-Oosten. Het doel van de MAN Service Quality Award 2015 is een continue verbetering van de service van MAN en daarmee een stijging van de klanttevredenheid.