De Volvo FMX betonmixers worden ingezet voor het vervoer van mortel aan aannemers en particulieren. Naast twee Volvo’s FMX 10×4 en drie 8×4-asconfiguraties, heeft Mebin ook een 8×4 tridem aangeschaft. Met name de wendbaarheid van de truck en de gewichtsverdeling, waardoor de FMX erg stabiel is, waren voor Mebin reden om voor deze tridem te kiezen.

Het is nog maar sinds kort dat Volvo zelf een complete lijn bouwvoertuigen levert. De crux zit hem in een eigen verdeelbak en een aangedreven vooras. Daardoor kan Volvo niet alleen multi-assers, maar ook meervoudig aangedreven trucks leveren. Dat is waar Nederlandse klanten op zitten te wachten. Vanwege de zachte Nederlandse bodem is voorwielaandrijving, in combinatie met minimaal een aangedreven achteras, cruciaal om succesvol te zijn.

Mebin-wagenparkbeheerder Ronald Volkrijk: “Onze betonmixers rijden zo’n 30.000 kilometer per jaar. Vaak over onverharde wegen op bouwplaatsen. Wij hebben al elf Volvo’s FMX in ons wagenpark en die blijken inderdaad zo productief te zijn als Volvo belooft. Bovendien is de kwaliteit, betrouwbaarheid en bereikbaarheid van de Volvo Trucks-serviceorganisatie voor ons belangrijk. Voor alle trucks hebben we een Volvo Gold onderhoudscontract afgesloten.”

Training

Om chauffeurs optimaal te laten werken met de nieuwe voertuigen werd onlangs de training ‘Chauffeur Nieuw Voertuig’ gegeven door Volvo Trucks Nederland. Negen chauffeurs van Mebin namen deel aan deze training, die in het kader van Code 95 meetelt voor zeven uur verplichte nascholing.

In de praktijkgerichte training werd veel aandacht besteed aan veilig en zuinig rijden en tractiebehoud in moeilijk berijdbaar terrein (zand). Daarnaast werd theoretische uitleg gegeven over het complete voertuig. Iedere chauffeur reed een half uur onder instructie van een Volvo-trainer.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties