DAF wist het marktaandeel tot bijna 29 procent te vergroten. Vorig jaar was dit nog 24,43 procent. Een andere winnaar is Scania, dat zich heeft teruggevochten van 15,8, naar bijna 17,5 procent van de markt. Opvallend is verder dat Renault het goed doet. Traditioneel schommelt het marktaandeel van dit merk rond de anderhalf, twee procent. Het Franse merk groeide nu van 1,78 procent vorig jaar, naar 4,74 procent. De nieuwe dealerstrategie die moederbedrijf Volvo heeft opgetuigd, werpt blijkbaar zijn vruchten af.

Binnen hetzelfde concern verliest Volvo echter. Het merk had vorig jaar na het eerste kwartaal iets meer dan twintig procent van de markt in handen, nu iets minder dan achttien procent. Daarmee is Volvo nog maar nipt de nummer twee van de markt, terwijl DAF als marktleider afstand neemt en Volvo de hete adem voelt van Scania en Mercedes. Iveco schommelt op en onder de vijf procent van de markt. MAN krabbelt iets op, maar weet de tien procent van de markt nog niet te halen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties