De truckbouw noteerde een plus in orders uit Europa van 4,4 procent. Van buiten Europa steeg het aantal bestellingen bij Scania forser: hier noteerden de Zweden bijna dertig procent meer bestellingen. Dat toch de winst wat daalde, is te wijten aan het feit dat veel van die orders pas in het vierde kwartaal bij Scania binnenkwamen. Het merk heeft het deze maanden dus druk met uitleveren.
De order-intake liet ook voor Scania in 2014 een grillig verloop zien. Dit werd veroorzaakt door het Euro VI-effect. Uiteindelijk heeft de fabrikant in alle opzichten behalve de winst, vooruitgang geboekt. Scania toont zich optimistisch over 2015. Vorig jaar werd Scania toegevoegd aan de Volkswagen Groep en haalden de Duitsers het Scania-aandeel van de beurs. Scania ziet in de nieuwe groep vooral zitten dat het versnellingsbaken gaat leveren aan MAN. Dit gaat ten koste van de Duitse transmissieleverancier ZF. Het komende jaar moet er een worden waarbij Volkswagen de processen bij MAN en Volkswagen Lichte Bedrijfswagens, verder wil stroomlijnen, om kosten te besparen.