Dat leidde tot een verkoopplus van 24 procent over heel 2014 vergeleken met het jaar ervoor. Bijna 11.000 trailers vonden in ons land een nieuwe eigenaar. Met name huiftrailers en open opleggers vielen in de smaak.

Al eerder meldden we dat de bestelautoverkopen licht toenamen, met 2,4 procent. Maar de grote verliezer van 2014 is de truckmarkt, die een min liet noteren van 20,2 procent. Dit heeft voor een groot deel te maken met de ‘dolle’ decembermaand van 2013. Toen werd qua volume een derde van het hele marktvolume van 2013 op kenteken gezet.

Dit had te maken met subsidies op Euro VI voertuigen en de invoering van deze strenge uitlaatgasnorm. Met als resultaat dat de vervoerders wat nieuwe trucks betreft, in 2014 de hand op de knip hielden. Daar kan een toename van de verkopen van lichte aanhangwagens met twaalf procent niets aan veranderen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties