De trucks zijn volgens de Mercedes-importeur rijk uitgerust met allerhande veiligheidsopties. Zo’n vijftig procent van het tachtig eenheden tellende wagenpark bestaat inmiddels uit bedrijfswagens van het merk Mercedes-Benz. Plieger nam drie Atego 1218 L vrachtwagens in gebruik en een Antos 1840. De Atego’s zijn voorzien van een verlengde cabine voor extra chauffeurscomfort en een aerodynamische laadbak. Hierbij is de voorzijde afgerond om perfect op de dakspoiler aan te sluiten. De achterzijde is voorzien van een diffuser om de wind beter weg te geleiden. Voor extra chauffeursveiligheid zijn de Atego’s tevens uitgerust met een verwarmbare voorruit, chauffeursairbags en gordelspanners.
De Antos bakwagen is voorzien van de veiligheidssystemen Telligent Spoorassistent en Attentie Assistent. Tevens is een airbag voor de chauffeur met gordelspanners gemnonteerd. De wagen wordt ingezet als LZV met twee middenas aanhangwagens, waarmee de truck drie afzetbakken kan vervoeren. De vooras is luchtgeveerd zodat ook de voorste bak makkelijk op- en afgezet kan worden.
De Antos bevoorraadt ’s nachts de eigen vestigingen van Plieger door heel Nederland. Zo wordt binnen 24 uur na bestelling aan de vraag van de klant voldaan. De volle afzetbakken blijven achter bij de vestiging, waarna de Antos lege bakken mee terugneemt met de LZV. De truck zal hiermee zo’n 120 tot 140.000 kilometer per jaar afleggen.