Deze week wil Paccar de nieuwe techniek demonstreren op de CES beurs in Las Vegas. Paccar heeft zoals alle truckfabrikanten in de VS een fors subsidiebedrag geïncasseerd om de truck van de toekomst te realiseren. In het geval van het steenrijke Paccar ging het om een tegemoetkoming van 2,1 miljoen dollar. Van Volvo, Daimler en International zagen we al een en ander, maar van Paccar nog niet. De Amerikanen zien in elk geval af van fancy supergladde cabines, maar bouwen voort op wat ze op dit moment in de showroom hebben staan.

Cummins LNG

Op een Kenworth T680 chassis is een aandrijflijn met brandstofcel ingebouwd en er wordt ook gewerkt aan een Peterbilt 579 truck die autonoom rijdt en die wel de Eindhovense 13 liter motor onder de grote motorkap heeft. Duidelijk is dat Paccar de slag naar de toekomst niet wil missen. Genoemde Amerikaanse trucks zijn ook al verkrijgbaar meteen Cummins 12 liter LNG motor. We vermoeden sterk dat DAF met genoemde technieken ook experimenteert en dat DAF-technici bij de Amerikaanse projecten betrokken zijn.

Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
15 mei 2025
Europees transport beleeft zwak eerste kwartaal
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
Meest bekeken berichten
Recente reacties