“Door te kiezen voor een drie-assige trekker hebben we een gunstigere aslastverdeling bij het rijden met deelladingen”, aldus mede-eigenaar Gijs Kersten. De nieuwe truck gaat ingezet worden op onder andere Engeland. De aslastwetgeving is daar streng, maar vervoerders die met een drie-asser rijden, blijven vrijwel altijd gevrijwaard van problemen en mogen 44 ton treingewicht hebben. De nieuwe TGX gaat ook ingezet worden in koelvervoer. Dit is een transportvorm waar de schoteldruk door deellading vaak iets hoger is.

“Dat er gekozen is voor een MAN TGX, is onder andere het gevolg van de positieve ervaringen met onze eerste MAN en ook van de prettige samenwerking met de MAN-dealer in Venlo”, stelt Paola Kersten.

De truck is voorzien van de nieuwe D26-motor met 440 pk en het Top Torque-systee. Dit geeft de motor in de twee hoogste versnellingen 200 Nm extra trekkracht, wat daardoor uitkomt op 2.300 Nm. Dit zorgt ervoor dat bij hellingen langer in de hoogste versnellingen kan worden gereden, wat gunstig is voor het brandstofverbruik. Daarnaast heeft de nieuwe Tip Matic 2-versnellingsbak extra functies als Idle Speed Driving, Speedshift en Efficiënt Roll die het brandstofverbruik eveneens verder zullen verlagen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties