Een scherper design, zuinigere motoren, nog meer veiligheid en comfort en tal van slimme innovaties vormen de highlights van de T6. Hij staat vanaf juli bij de Nederlandse dealers. De T6 kan worden uitgerust met een groot aantal veiligheidsinnovaties. Bijvoorbeeld Front Assist, dat kop-staartbotsingen voorkomt, en een noodstopsysteem voor in de stad. Standaard wordt de Transporter geleverd met multi-collision brake, dat doorschieten na een ongeval voorkomt. Tot slot krijgt hij Trailer ESP, een elektronisch stabiliteitssysteem voor aanhangers.
Minder uitstoot
Naast de vertrouwde Euro V-diesels krijgt de T6 onder de aanduiding ‘EA288 Nutz’ compleet nieuwe Euro VI-motoren, aldus Volkswagen. Deze 2.0-liter TDI is er in vier versies: met 62 kW/84 pk, 75 kW/102 pk, 110 kW/150 pk en 150 kW/204 pk. Er zijn ook twee 2.0-liter TSI-benzinemotoren: met 110 kW/150 pk en 150 kW/204 pk. Gemiddeld ligt het vastgestelde verbruik van de Euro VI-diesels zo’n 15 procent lager, zegt VW, een besparing van gemiddeld een liter per 100 kilometer, en een besparing van 24 gram CO2-uitstoot per kilometer.
De Transporter heeft veel opties, zoals een instelbaar onderstel (DCC), adaptieve cruise control (ACC) en grootlichtassistent (Light Assist). Vermoeidheidsherkenning is standaard.