Een scherper design, zuinigere motoren, nog meer veiligheid en comfort en tal van slimme innovaties vormen de highlights van de T6. Hij staat vanaf juli bij de Nederlandse dealers. De T6 kan worden uitgerust met een groot aantal veiligheidsinnovaties. Bijvoorbeeld Front Assist, dat kop-staartbotsingen voorkomt, en een noodstopsysteem voor in de stad. Standaard wordt de Transporter geleverd met multi-collision brake, dat doorschieten na een ongeval voorkomt. Tot slot krijgt hij Trailer ESP, een elektronisch stabiliteitssysteem voor aanhangers.

Minder uitstoot

Naast de vertrouwde Euro V-diesels krijgt de T6 onder de aanduiding ‘EA288 Nutz’ compleet nieuwe Euro VI-motoren, aldus Volkswagen. Deze 2.0-liter TDI is er in vier versies: met 62 kW/84 pk, 75 kW/102 pk, 110 kW/150 pk en 150 kW/204 pk. Er zijn ook twee 2.0-liter TSI-benzinemotoren: met 110 kW/150 pk en 150 kW/204 pk. Gemiddeld ligt het vastgestelde verbruik van de Euro VI-diesels zo’n 15 procent lager, zegt VW, een besparing van gemiddeld een liter per 100 kilometer, en een besparing van 24 gram CO2-uitstoot per kilometer.

De Transporter heeft veel opties, zoals een instelbaar onderstel (DCC), adaptieve cruise control (ACC) en grootlichtassistent (Light Assist). Vermoeidheidsherkenning is standaard.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 januari 2025
Volvo FH voor grondzuigmachine Wilting
21 januari 2025
MAN stelt dataset van autonome vrachtwagens beschikbaar
20 januari 2025
Elektrische Volvo’s voor afvalinzameling
20 januari 2025
Predicaat hofleverancier Millenaar & Van Schaik
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
Meest bekeken berichten
Recente reacties