“Van origine waren we altijd erg gericht op de Scandinavische merken, maar sinds de komst van Euro VI zijn we ook andere merken gaan testen. Naast de truck, het verbruik en de toegepaste techniek speelde ook de beleving van het merk een belangrijke rol. Het gevoel dat we hebben bij het merk en de dealer waren mede de reden waarom we deze keer voor MAN gekozen hebben”, aldus Hjalmar van Tiel.

De stap naar Euro VI en de milieuzones in het Rotterdamse havengebied hebben voor Van Tiel geleid tot een versnelde investering. Van Tiel: “De gemiddelde leeftijd van ons wagenpark was tot voor kort acht jaar, maar dat is inmiddels minder dan vier jaar. We hebben de laatste drie jaar dertig nieuwe trucks aangeschaft in verband met de milieu-eisen. Dat was een behoorlijke investering, maar daar zien we nu op operationeel vlak al de positieve effecten van. Onze reparatie- en onderhoudskosten zijn sterk verlaagd en dat geldt ook voor het gemiddelde brandstofverbruik. Overigens hebben we voor de Euro VI-trucks reparatie- en onderhoudscontracten afgesloten, waarbij we zelf het kleine reguliere onderhoud doen. Alles waarbij een laptop benodigd is, wordt door de MAN-dealer uitgevoerd.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties