Enkele keren per maand maken de trailers van Estron een retourtje Engeland. De trailers gaan daarna meestal door voor een trip naar het westen van Duitsland. “Het komt er op neer dat de trailers veel op de weg zijn, veel op de boot staan en dat ze vaak aan- en afgekoppeld worden”, legt Chris Gerhardt, kwaliteitsmanager bij Estron uit. “Dat vergt veel van een trailer en aan de aanschaf van de Krone’s is een uitgebreide test vooraf gegaan die weken heeft geduurd.”

Gerhardt zegt dat hij aanvankelijk lichtelijk bezorgd was over de sterkte van de koppelsectie. “Die mag voor ons soort werk niet te dun zijn. Krone kon erop inspelen en hetzelfde bleek het geval bij de remmen. Wij zweren bij trommelremmen. Schijven remmen misschien beter, maar de onderhoudsfrequentie van schijfremmen is ons te hoog.”

In totaal heeft Estron een vloot van ongeveer 275 trailers operationeel. De trailervloot wordt ondersteund door een aantal eigen trekkers. “Die hebben we nodig in Engeland en soms ook hier. Op dit moment kunnen we het werk aan met twaalf eigen trekkers.”

[responsive-video identifier=”n0KHQ0wWzxE”]

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 maart 2025
Watthub opent laadplein op Maasvlakte
20 maart 2025
Hulp op evenementen dankzij bijzondere Scania
19 maart 2025
Fieten Olie is fan van Volvo
19 maart 2025
Miljoenste vrachtwagen uit Renault-fabriek Bourg-en-Bresse
18 maart 2025
Trailers Schmitz Cargobull duurder
18 maart 2025
Continental vertrouwt op AI bij ontwikkeling
Meest bekeken berichten
Recente reacties