Emons koos voor de dertien liter 410 pk motor, die zoals bekend de Euro VI norm haalt zonder toepassing van EGR. De nieuwe trucks worden ingezet in het glastransport, waarbij het echt op de laatste kilo aan komt. Er komen drie-assige versies die met glas naar de Britse eilanden zullen rijden. Emons maakt van een aantal van die nieuwe Scania’s echte manusjes van alles voor het bedrijf. Emons heeft ondanks dat het een grote eigen werkplaats heeft, alle onderhoud en de financiering van de nieuwe trucks uitbesteed aan de truckdealer.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties