De markt was in 2014 erg slap als gevolg van de marktverstorende effecten door de overgang van Euro VI. Zo slecht, dat recorddiepten werden bereikt als was het opnieuw 2009. Logisch dus dat er nu enig herstel te bespeuren is en dat de markt niet, zoals Acea suggereert, enorm groeit, maar herstelt.

In dat kader is te zien dat een Europees marktherstel van dertien procent na de slachting in 2014 ronduit mondjesmaat is. Het moet wel gezegd dat Nederland er hier in het zware segment positief uitspringt. Dit heeft nog een andere oorzaak. In ons land reden nog relatief veel trekkers rond van het bouwjaar 2008. Die werden jaar op jaar maar niet vervangen. Voor een deel is dit nu hoogstwaarschijnlijk wel gebeurd. Insiders houden er rekening mee dat de Nederlandse markt als geheel niet groeit en dat het wagenpark enigszins krimpt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
25 april 2025
Nieuwe sectiemanager Zware Bedrijfswagens RAI Vereniging
25 april 2025
Al 300.000 MultiSupport onderhoudscontracten van DAF
25 april 2025
Allround levering met KRONE
Meest bekeken berichten
Recente reacties