De markt was in 2014 erg slap als gevolg van de marktverstorende effecten door de overgang van Euro VI. Zo slecht, dat recorddiepten werden bereikt als was het opnieuw 2009. Logisch dus dat er nu enig herstel te bespeuren is en dat de markt niet, zoals Acea suggereert, enorm groeit, maar herstelt.

In dat kader is te zien dat een Europees marktherstel van dertien procent na de slachting in 2014 ronduit mondjesmaat is. Het moet wel gezegd dat Nederland er hier in het zware segment positief uitspringt. Dit heeft nog een andere oorzaak. In ons land reden nog relatief veel trekkers rond van het bouwjaar 2008. Die werden jaar op jaar maar niet vervangen. Voor een deel is dit nu hoogstwaarschijnlijk wel gebeurd. Insiders houden er rekening mee dat de Nederlandse markt als geheel niet groeit en dat het wagenpark enigszins krimpt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties