De Porsche-fabriek in Leipzich, waar de elektrische Macan gebouwd wordt, krijgt zijn onderdelen voortaan ook elektrisch aangeleverd. MAN start elektrificatie van de logistiek met bevoorrading met elektrische vrachtwagens.
“Dit is een mijlpaal in onze historie. We zetten koers naar een nieuw elektrisch tijdperk”, aldus CEO Alexander Vlaskamp. Spedition Elflein kreeg de sleutels van de eerste MAN eTGX, het elektrische vlaggenschip van het Duitse merk. Dit bedrijf rijdt voor Dräxlmaier Group , een grote toeleverancier van de auto-industrie. Met de elektrische vrachtwagens worden -heel passend- accupakketten vervoerd voor de elektrische modellen van Porsche.
“MAN presenteerde 100 jaar geleden de eerste truck met dieselmotor. Nu betreden we een nieuw elektrisch tijdperk. Na jaren van planning, ontwikkeling en vele tienduizenden testkilometers gaan we eindelijk van start met de serieproductie”, aldus Vlaskamp. De vrachtwagen gaat rijden tussen de vestiging van Dräxlmaier en de fabriek van Porsche, een afstand van slechts vijf kilometer. Aan het eind van dit jaar moeten er drie exemplaren rijden.
Albrecht Reimold, lid van de Raad van Bestuur van Porsche en verantwoordelijk voor productie en logistiek, is blij met de elektrische MAN: “We zijn verheugd over het feit dat de bevoorrading voor de Porsche Macan-productie in Leipzig deels wordt verzorgd door deze innovatieve elektrische truck van MAN. De MAN eTGX laat zien dat zelfs grote onderdelen als accumodules in grote hoeveelheden elektrisch vervoerd kunnen worden.”