De stand van Cummins op de IAA 2024 komt vol innovaties te staan, zo kondigt het bedrijf aan. Onder andere toont Cummins een dieselmotor die voldoet aan de Euro 7 norm.
Bezoekers van de IAA Transportation, van 17 tot 22 september, vinden op de Cummins-stand een reeks aandrijvingen. Het bedrijf toont een geavanceerde dieselmotor met een nabehandelingssysteem waarmee hij aan de Euro 7 normering voldoet, een waterstof-verbrandingsmotor en batterij-elektrische en waterstofbrandstofceltechnologieën van Accelera by Cummins. Het bedrijf laat ook een breed scala aan aandrijftechnologieën zien, waaronder aandrijfassen, e-assen en remmen.
Jennifer Rumsey, voorzitter en CEO van Cummins: “Naarmate de bedrijfsvoertuigenindustrie in Europa dichter bij de Euro 7 en CO2 HDV-regelgeving komt, worden de beslissingen over de energietechnologie steeds moeilijker en complexer. We richten ons op het leveren van een breed scala aan toonaangevende oplossingen die de uitstoot van uitlaatgassen verminderen, terwijl we de prestaties, betrouwbaarheid en totale eigendomskosten leveren die onze klanten en de totale transportsector nodig hebben om hun activiteiten uit te voeren.”
Overgang
“Cummins is toegewijd aan de Destination Zero-strategie, die streeft naar het bevorderen van op motor gebaseerde technologieën, het uitbreiden van emissievrije producten en een bredere aandrijfcapaciteit. Deze aanpak stelt de industrie in staat om de beschikbaarheid van technologie af te stemmen op de beschikbaarheid van infrastructuur, terwijl onze OEM-klanten de komende Europese regelgeving praktisch, flexibel en met meerdere opties kunnen benaderen.”
Naast de Euro 7 geschikte Cummins X10 is ook de X15H waterstof-verbrandingsmotor te zien. Beide producten worden weergegeven naast de nieuwste nabehandelingssystemen, de transmissie van Eaton-Cummins, de onafhankelijke voorwielophanging van Meritor, de 17X HE achteras en ELSA 225 H luchtschijfremmen. Deze technologieën zijn ontworpen om de brandstofefficiëntie te verbeteren, de uitstoot van uitlaatgassen te verminderen en de voertuigprestaties te verbeteren ter ondersteuning van de overgang van de industrie naar de regelgeving voor euro 7 en CO2 HDV.
Fuel cell
Cummins laat ook een volledig waterstof-systeem zien, met een e-turbocompressor, e-compressor, waterstofrecirculatiepomp, fuel cell injector en fuel cell ejector. Deze componenten zijn gericht op het verbeteren van de efficiëntie van de fuel cells, het verminderen van het geluid en het verbeteren van de betrouwbaarheid. Daarnaast zal het nieuwste Type IV waterstofbrandstofopslagsysteem van NPROXX, het joint venture-partnerschap van Cummins met ETC, te zien zijn.
Samen met de fysieke producten presenteert Cummins een virtueel interactief display met kleprijtuigtechnologieën, turbocompressoren, nabehandelingen en assen. Het interactieve display biedt een unieke ervaring waardoor bezoekers kunnen omgaan met geavanceerde producten en technologieën.