Volvo Construction Equipment heeft een oplossing ontwikkeld om de L120-wiellader om te bouwen naar een elektrische versie. De L120H Electric Conversion, ontwikkeld in samenwerking met Parker Hannifin, zal al dit jaar voor geselecteerde klanten in Europa verkrijgbaar zijn.
Carl Slotte, hoofd sales bij Volvo CE: “Er is geen tijd te verliezen. We moeten oplossingen bieden waarmee onze klanten hun doelstellingen voor koolstofarme economie kunnen bereiken. Verandering begint hier. Onze toewijding aan partnerschap stelt ons in staat een leidende positie in te nemen bij het transformeren van onze industrie, met elektrische oplossingen die zijn gebouwd om aan de marktvraag te voldoen en die zijn toegesneden op de veranderende behoeften van onze klanten. Door samen te werken, vergroten we ons portfolio van elektrische machines, breiden we de veelzijdigheid van ons assortiment uit en geven we onze industrie een koolstof-neutrale toekomst.”
Batterijen
Volvo garandeert dat de elektrische versie dezelfde prestaties kan leveren als zijn tegenhanger op diesel. De wiellader wordt aangedreven door 240 kWh batterijen en biedt een looptijd van ongeveer vijf uur onder de meeste werkomstandigheden. Opladen van 0 tot 100 procent gaat volgens Volvo in anderhalf tot twee uur.