Er is echter een expertise die maakt dat wagenparkbeheerders een beter rendement uit hun wagenpark kunnen halen. En dat is uitlijnen in combinatie met chassis richten. Hierop heeft MAX-Repair vol ingezet.

“Onze klanten kunnen erop rekenen dat hun trucks en bakwagens met een zekere regelmaat uitgelijnd worden. Hoe gek het ook klinkt: wanneer een nieuw voertuig de fabriek verlaat moet het uitlijnen eigenlijk nog een keer gebeuren wanneer het voertuig compleet is opgebouwd en enkele tienduizenden kilometers heeft afgelegd. De bij fabricage gebruikte marges vereisen dat”, legt Allard Pit van MAX-Repair uit.

Hij vertelt dat een jaarlijkse uitlijning allerminst overbodige luxe is. “Door het jaar heen wordt een vrachtwagen steeds beladen en weer gelost. Bij het manoeuvreren krijgt een voorwiel of een achterwiel een keer een tik omdat een stoeprand of iets dergelijks geraakt wordt. Daardoor rolt het complete span niet altijd meer even recht en probleemloos over de wegen.” Het gevolg is dat banden graan wringen tijdens het rechtuit rijden en dat leidt tot overmatige bandenslijtage en een hoger brandstofverbruik.

Lees hier het hele coververhaal uit Aftersales Truck nummer 1 van 2014 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties