De reden waarom men nog meer wil, is gelegen in het feit dat Zweden inziet dat een combinatie bestaande uit twee volledige trailers het milieu en de efficiency in het wegvervoer nog beter dienen. Tussen Göteborg en Stockholm wordt er getest met dergelijke combinaties.

De redactie van Aftersales Truck was onlangs in Zweden om met nieuwe Scania’s proef te rijden. Opvallend was dat de demo’s die klaar stonden, treingewichten hadden van 70 tot 74 ton. Scania wilde hiermee bewijzen dat enkele tonnen extra geen enkel probleem zijn voor de bestaande aandrijflijnen van Scania, ook niet wanneer die op biodiesel of andere alternatieve brandstoffen gestookt worden.

Klik hier voor het artikel over Scania in Aftersales Truck magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties