Groothandel Technische Unie krijgt op dit moment zeven nieuwe MAN TGL-bakwagens uitgeleverd. Voor het transport naar klanten beschikt Technische Unie naast bestelwagens over in totaal 210 bakwagens. Deze trucks rijden door heel Nederland en voeren per dag tussen de 45 en 50 stops uit, met een gemiddeld jaarkilometrage van rond de 80.000 kilometer.
Technische Unie heeft in toenemende mate te maken met de zero-emissiezones in de grote steden. Wagenparkbeheerder Marcel van Haasen over de keuze voor de TGL: “Door nu nog een deel van het wagenpark te vervangen door deze MAN’s met Euro 6 E-motoren op HVO kunnen we de komende vijf jaar vooruit. De ontwikkelingen op elektrisch gebied gaan snel en zo kunnen wij ons rustig oriënteren. De nieuwe, elektrische eTGL ziet er bijvoorbeeld goed uit en daar gaan we dan ook naar kijken voor de toekomst.’’
Ergonomisch
De nieuwe MAN TGL 10.190 bakwagens zijn voorzien van extra bescherming onder de voorbumper, flitsers voor en achter voor extra veiligheid en het MAN OptiView-camerasysteem, inclusief dodehoekcamera, waardoor alle dode hoeken zijn verdwenen, 360 graden rond het voertuig.
Verder is er gekozen voor een volledig aero-pakket op de cabine en voor een Jonker-laadbak met een aflopende daklijn. Vanwege de vele stops is de laadbak voorzien van een uitklapbare, ergonomische opstap met wegrijbeveiliging. “Samen met de ruime dagcabine en de achttraps MAN PowerMatic-automaat zorgt dat voor een ergonomisch en comfortabel stuk gereedschap voor onze chauffeurs”, aldus Marcel van Haasen.