Het hele wezen van de BedrijfsautoRAI draait natuurlijk om die investeringen. De Boer omschreef het wegvervoer als de werkmieren van de economie, die moeilijke tijden achter de rug hebben. De Boer ging erin mee dat de regelgeving voor de branche soms als ‘unfair’ wordt ervaren, waarbij de branche ook nog te maken krijgt met langs elkaar heen werkende inspectiediensten.

Al deze zaken verhullen niet dat voor het eerst in jaren de sector weer investeert, gezien de plus van dertig procent in de truck-en trailerverkopen. Daarmee behoort Nederland tot de snelste groeiers in Europees perspectief. Een en ander leidt er ook toe dat er 2.000 leerwerkplekken gecreëerd moeten worden, om de instroom van nieuw personeel op gang te brengen.

Het zijn deze zaken die tot de conclusie leiden dat de BedrijfsautoRAI mooi getimed is. Er wordt geïnvesteerd, er is vraag naar personeel. Er is kennis nodig. Deze editie ligt op koers voor een mooi succes. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties