Volkswagen aarzelde geen moment en kocht Renschler als het ware op. Die werd op zijn beurt door Daimler wel aan zijn concurrentiebeding gehouden waardoor hij het afgelopen jaar thuis heeft gezeten. Officieel dan. Renschler begint officieel op 1 februari aanstaande.
Bij Volkswagen stond voormalig Scania-topman Leif Östling, toen al 68, op de rol om opgevolgd te worden. Met Renschler is de opvolging perfect ingevuld: een ervaren topman met kennis van truckmarkten in alle werelddelen en met kennis van de aartsrivaal van Volkswagen, Mercedes. Hij krijgt een holdingkantoor in Frankfurt waar hij de regie gaat voeren over MAN, Scania en Volkswagen Bedrijfswagens. De grootste taak zal zijn zo veel mogelijk functies van deze drie merken bestuurstechnisch en productietechnisch te integreren.
Andere prioriteiten zijn nu de mogelijkheid om het Volkswagen truckmerk separaat naar de beurs te kunnen brengen en er wordt gezocht naar een opvolger voor de Zweedse topman van MAN, die afkomstig is van Scania, Anders Nielsen. Het lijkt ons dat zijn functie vooralsnog door Renschler waargenomen kan worden.