De ACEA argumenteert dat de reductie van CO2-uitstoot vanzelf gaat, omdat vervoerders nu eenmaal de zuinigste truck willen. Concurrentie tussen de fabrikanten leidt daardoor vanzelf tot reductie van de CO2-uitstoot.  ”Bovendien worden trucks geleverd in een ontelbaar variatie aan afmetingen, waardoor een CO2-limiet in feite niet van toepassing is”, aldus ACEA.

De EU zegt echter dat de uitstoot van het goederenvervoer tussen 1990 en 2010 met 36 procent is gestegen. Toch maakt dit vervoer in Europa minder dan vijf procent uit van alle voertuigen op de Europese wegen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 juni 2025
Iveco viert jubileum met speciale modellen
13 juni 2025
Scania investeert in dealernetwerk
12 juni 2025
OEM-kwaliteit binnen handbereik
11 juni 2025
Arjen Kraaij nieuwe CEO en president TIP Group
11 juni 2025
Vantra Transit: nieuwe zomerband van Hankook
11 juni 2025
Persoonlijk, flexibel en betrouwbaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties