De ACEA argumenteert dat de reductie van CO2-uitstoot vanzelf gaat, omdat vervoerders nu eenmaal de zuinigste truck willen. Concurrentie tussen de fabrikanten leidt daardoor vanzelf tot reductie van de CO2-uitstoot.  ”Bovendien worden trucks geleverd in een ontelbaar variatie aan afmetingen, waardoor een CO2-limiet in feite niet van toepassing is”, aldus ACEA.

De EU zegt echter dat de uitstoot van het goederenvervoer tussen 1990 en 2010 met 36 procent is gestegen. Toch maakt dit vervoer in Europa minder dan vijf procent uit van alle voertuigen op de Europese wegen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 maart 2025
Fieten Olie is fan van Volvo
19 maart 2025
Miljoenste vrachtwagen uit Renault-fabriek Bourg-en-Bresse
18 maart 2025
Trailers Schmitz Cargobull duurder
18 maart 2025
Continental vertrouwt op AI bij ontwikkeling
17 maart 2025
Meer duidelijkheid over zero-emissiezones
17 maart 2025
Milence opent eerste elektrische corridor
Meest bekeken berichten
Recente reacties