“Onze vloot bestaat 180 trailers en uit 85 trekkende eenheden”, legt Marten van der Laan van Van Uden uit. “Daarnaast beschikken we over een dertig tot veertigtal vaste charters, waarmee we pieken in de drukte kunnen opvangen. De vaste charters worden dagelijks ingezet, gemiddeld dertig eenheden”, aldus Van der Laan. Dagelijks voert het bedrijf zo’n 300 ritten uit, waarvan het overgrote deel binnen Nederland. Van Uden beschikt over vijf vestigingen. Echter de steeds grotere hoeveelheden lading die de grote retailers vragen, hebben ertoe geleid dat Van Uden al acht LZV op de weg heeft, die dus niet alleen tussen de dc van het bedrijf zelf rijden, maar ook naar de klanten.

Een op de drie gehuurd

“Flexibiliteit is onze kracht richting onze klanten”, zegt Van der Laan. Om die reden doet hij zaken met ICTS. “Ongeveer een derde van onze trailervloot huren we. We willen die trailers alleen inzetten wanneer we ze echt nodig hebben. ICTS biedt ons drie verhuuropties. Die sluiten perfect aan op onze behoeften.” Van der Laan legt uit dat er nog een reden is waarom Van Uden kiest voor ICTS: “De vestigingen van ons liggen dichtbij die van hun. Denk maar aan Vuren en aan Waddinxveen. Nog een reden om voor ICTS te kiezen is dat vragen en offertes snel opgevolgd worden. ICTS is een bedrijf dat eigenlijk precies bij ons past en dat begrijpt welke diensten wij nodig hebben.”

Toenemende vraag naar geconditioneerd

Dankzij ICTS kan Van Uden ook perfect inspelen op trends in de voedseldistributie. “We zien dat er een toenemende vraag is naar geconditioneerde trailers. Niet zozeer naar koeltrailers die op lage temperatuur moeten worden gehouden, maar op temperaturen van twaalf tot veertien graden. Daar heb je een groot deel van het jaar toch een trailer met een koelmotor voor nodig”, zegt Van der Laan. Vanwege strengere kwaliteitseisen, is Van Uden ook gestart met het opleiden van chauffeurs voor dit werk.

Van Uden heeft een sterk 2015 achter de rug en is vol vertrouwen over 2016. “Toch willen we proberen nog wat flexibeler te worden. Daarbij past deze order: minder eigen trailers en meer trailers huren via ICTS.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties