Acea, de lobbyclub van de truckfabrikanten, wist te bewerkstelligen dat zulke cabines pas in 2022 de weg op komen. Met name Renault en Volvo, oftewel Frankrijk en Zweden lagen dwars: deze merken hebben recentelijk nieuwe cabines op de markt gebracht. De ontwikkeling hiervan is bijzonder duur, heet het, en de economische levensduur bedraagt minimaal vijftien jaar.

Op de onderstaande foto een typisch voorbeeld van een cabine met een verlenging, die de stroomlijn (brandstofverbruik) en de veiligheid verbetert. Niet alleen voor de chauffeur, maar ook voor overig verkeer, met name in de stad, zo bleek al uit onderzoek. Het is om die reden dat de milieulobby woedend is op de industrie.

Verlenging van cabine omwille van stroomlijn en veiligheid

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties