Den Hartogh is werkzaam voor tal van verladers uit de chemiesector. De klanten van Den Hartogh zijn dusdanig verweven met de logistiek dienstverlener dat Den Hartogh bij meerdere klanten permanent een hoeveelheid trekkend materieel en natuurlijk de nodige tankcontainers op het terrein heeft. “Vaak moeten die chemietrailers en tankcontainers verplaatst worden om op de ene locatie van de klant te laden, en enkele kilometers verderop, op de andere locatie weer te lossen’’, legt directeur Hans den Hartogh van het bedrijf uit. Voor zulk pendelwerk, waarnaar bij onze klanten steeds meer vraag is, hebben we nu twintig nieuwe MAN-trucks besteld.”

Het gaat om twintig TGS-trekkerchassis die van een M-dagcabine zijn voorzien. “De kleinste cabine, maar dan nog is dit de ruimste cabine van de trekkers die we voor deze aankoop hebben vergeleken,” aldus Den Hartogh, “en het is de stilste truck op dit moment.” Andere argumenten die volgens Den Hartogh meespelen, en die destijds ook een reden waren om MAN op grote schaal in de vloot te gaan inzetten, is het geringe gewicht van de trekkers. ‘’Dat is heel belangrijk voor ons, juist omdat we bij deze trekkers een aantal voorzieningen hebben opgebouwd, waardoor we extra goed op het gewicht moeten letten. Na een rekensom bleek MAN hier voor ons de beste papieren te hebben.’’

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties