De trucks zijn ingezet voor het internationaal transport van poststukken. De forse kilometrages werden grotendeels behaald op het traject Amsterdam, Parijs, Rotterdam, Amsterdam, dat vijf keer in de week werd afgelegd. Mart van Osta, eigenaar van het bedrijf: “Een team van twee chauffeurs heeft het overgrote gedeelte van de kilometers afgelegd. De ene week rijdt de ene chauffeur overdag het traject Roosendaal, Parijs, Roosendaal, waarna de andere chauffeur ‘s nachts Roosendaal, Rotterdam, Amsterdam, Roosendaal aflegt. Elke week wisselen ze om. Zodoende reden we met de eerste Actros ruim vijfduizend kilometer per week, dus rond de 260.000 per jaar. Binnen vier jaar had de truck al een miljoen op de teller staan. Normaliter ruilen we een truck in rond de 1,2 miljoen kilometer, maar deze truck was nog in prima conditie. We zeiden daarom tegen Piet Mies, werkplaatschef van Mercedes-truckdealer Automotions, toentertijd Sturm Auto, ‘zou het niet een leuke uitdaging zijn om beide Actros trucks naar de twee miljoen te rijden?’ We wisselden de beide Actros trucks om: de eerste ging rijden op een minder intensief traject, de tweede nam nu de 260.000 km per jaar voor zijn rekening. Zodoende bereikten beide trucks rond dezelfde tijd de twee miljoen kilometer.”
Inmiddels is Transportbedrijf Van Osta het oriëntatieproces om de trucks te vervangen, gestart. De trucks rijden echter nog steeds naar tevredenheid. Mart van Osta: “De chauffeurs zeggen ‘doe maar rustig aan met vervangen’. We hebben buiten de reguliere slijtage helemaal geen extra kosten gehad aan deze trucks. Na 1,7 miljoen is de koppelingsplaat vervangen, en elke 600 á 650.000 km de banden, nadat we ze halverwege een keer hebben opgesneden. De trucks rijden voornamelijk op snelwegen en vervoeren geen zware ladingen, maar dan nog is zo’n hoge betrouwbaarheid bijzonder.”