Voor Krol werd een oplossing voor vervoer van afval en compost met het hoogst mogelijke laadvermogen bedacht. Daarbij moeten boetes voor aslastoverschrijding, als gevolg van een slechte gewichtsverdeling, voorkomen worden. Vaak wordt hierbij gekozen voor een drie-assige trekker. Om de extra as onder de trekker goed te benutten, moet de trailer zo veel mogelijk aan de voorzijde beladen worden. Uiteindelijk heeft Krol gekozen voor een twee-assige trekker met een vier-assige trailer.

De extra as onder de trailer is voor Krol financieel aantrekkelijker, gezien de verwachte langere levensduur. Bovendien zijn de assen volgens Trailned veel beter over de lengte van de lading verdeeld. De vierde as onder de trailer van Krol is een naloopas en tegelijkertijd een liftas. De vier-assige oplegger stuurt dus voor- én achteruit als een drie-asser. Daarnaast is de eerste as ook uitgevoerd als liftas.

Als officiële dealer heeft Trailned de oplegger door Knapen Trailers laten bouwen. Daar levert men ook regelmatig vier-assers aan Scandinavische klanten. Als extra optie koos Krol voor een afstandsbediening om de schuifvloer te bedienen. Dat is een Knapen-versie, waarmee men niet alleen de schuifvloer, maar ook de liftas en de werkverlichting bedient.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties