Voor Krol werd een oplossing voor vervoer van afval en compost met het hoogst mogelijke laadvermogen bedacht. Daarbij moeten boetes voor aslastoverschrijding, als gevolg van een slechte gewichtsverdeling, voorkomen worden. Vaak wordt hierbij gekozen voor een drie-assige trekker. Om de extra as onder de trekker goed te benutten, moet de trailer zo veel mogelijk aan de voorzijde beladen worden. Uiteindelijk heeft Krol gekozen voor een twee-assige trekker met een vier-assige trailer.

De extra as onder de trailer is voor Krol financieel aantrekkelijker, gezien de verwachte langere levensduur. Bovendien zijn de assen volgens Trailned veel beter over de lengte van de lading verdeeld. De vierde as onder de trailer van Krol is een naloopas en tegelijkertijd een liftas. De vier-assige oplegger stuurt dus voor- én achteruit als een drie-asser. Daarnaast is de eerste as ook uitgevoerd als liftas.

Als officiële dealer heeft Trailned de oplegger door Knapen Trailers laten bouwen. Daar levert men ook regelmatig vier-assers aan Scandinavische klanten. Als extra optie koos Krol voor een afstandsbediening om de schuifvloer te bedienen. Dat is een Knapen-versie, waarmee men niet alleen de schuifvloer, maar ook de liftas en de werkverlichting bedient.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
25 april 2025
Nieuwe sectiemanager Zware Bedrijfswagens RAI Vereniging
25 april 2025
Al 300.000 MultiSupport onderhoudscontracten van DAF
25 april 2025
Allround levering met KRONE
Meest bekeken berichten
Recente reacties