De oplossing die de gemeente voorstelt, het afleveren van de goederen bij de stadsdistributie’ die ze vervolgens met kleine, elektrische voertuigen aflevert, is voor genoemde partijen vaak geen optie. Een extra overslag kost tijd en geld, automatiseringssystemen sluiten vaak niet op elkaar aan en de uitstraling naar de klant is heel belangrijk.

De extra laad- en losplaatsen die de gemeente Deventer rond de binnenstad wil realiseren vormen voor het vervoer van waardevolle goederen geen oplossing, door het extra risico op diefstal. Vervoerders worden dus in feite gedwongen om extra voertuigen in te zetten. “Dat komt het streven naar efficiënte logistiek, duurzaamheid en minder voertuigen in de ochtendspits niet ten goede”, zegt TLN.

TLN is al langere tijd in gesprek met de gemeente Deventer over het goederenvervoer en dan met name de belevering van winkels in de binnenstad. Daarin verschillen de gemeente en TLN nog altijd van mening.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties