De oplossing die de gemeente voorstelt, het afleveren van de goederen bij de stadsdistributie’ die ze vervolgens met kleine, elektrische voertuigen aflevert, is voor genoemde partijen vaak geen optie. Een extra overslag kost tijd en geld, automatiseringssystemen sluiten vaak niet op elkaar aan en de uitstraling naar de klant is heel belangrijk.

De extra laad- en losplaatsen die de gemeente Deventer rond de binnenstad wil realiseren vormen voor het vervoer van waardevolle goederen geen oplossing, door het extra risico op diefstal. Vervoerders worden dus in feite gedwongen om extra voertuigen in te zetten. “Dat komt het streven naar efficiënte logistiek, duurzaamheid en minder voertuigen in de ochtendspits niet ten goede”, zegt TLN.

TLN is al langere tijd in gesprek met de gemeente Deventer over het goederenvervoer en dan met name de belevering van winkels in de binnenstad. Daarin verschillen de gemeente en TLN nog altijd van mening.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties