Duitsland en Nederland hebben aangegeven op dezelfde manier te zullen handelen, en ook België sluit zich daarbij aan, “om te vermijden dat chauffeurs bij een latere controle slachtoffer van de situatie zouden worden”, zegt de Belgische Inspectie, FOD Mobiliteit. De inspectie doelt erop, dat chauffeurs tot 28 dagen lang beboet kunnen worden voor overtredingen van de rij- en rusttijdenwet. De tachograaf slaat de gegevens van 28 dagen op in het geheugen van het systeem.

Eerder riep de Nederlandse ondernemersorganisatie EVO de Franse regering in een brief op om ervoor te zorgen dat vrachtwagens die in Calais aankomen, blijven rijden en alleen stilstaan in daarvoor bedoelde veiligheidszones. Volgens EVO wordt het risico op verstekelingen kleiner als vrachtauto’s blijven rijden. “Ontstaan er voor deze zones toch files, dan moeten de Franse autoriteiten sneller extra politiebeveiliging inzetten”, stelt de verladersorganisatie.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 maart 2025
Watthub opent laadplein op Maasvlakte
20 maart 2025
Hulp op evenementen dankzij bijzondere Scania
19 maart 2025
Fieten Olie is fan van Volvo
19 maart 2025
Miljoenste vrachtwagen uit Renault-fabriek Bourg-en-Bresse
18 maart 2025
Trailers Schmitz Cargobull duurder
18 maart 2025
Continental vertrouwt op AI bij ontwikkeling
Meest bekeken berichten
Recente reacties