Dat Schmitz een doorlooptijd hanteert bij de trailerproductie van slechts achttien uur, is iets wat de fabrikant graag benadrukt. Schmitz en DSV zijn verder overeengekomen dat deze enorme hoeveelheid nieuwe trailers in een tijdsbestek van twee jaar uitgeleverd wordt. Het is een kenmerk van zulke grote bedrijven dat ze trailers bestellen die geschikt zijn voor meerdere disciplines. Deze trailers kunnen namelijk ook op de trein of op de ferry hun werk doen.
Eigen merk
DSV heeft de trailers op Rotos-assen besteld, het eigen assenmerk van Schmitz en zijn voorzien van schijfremmen. De trailers zijn ook van Schmitz’ Varios hoogteverstelling voorzien, wat van belang is bij het opzetten op treinwagons en het weer terug op de weg plaatsen.
Alle trailers zijn verder van het Genios-type, wat zich kenmerkt door geschroefde trailers. Volgens Schmitz hebben deze als voordeel dat eventuele extra’s makkelijk achteraf gemonteerd kunnen worden en dat ze relatief eenvoudig zijn te repareren in het geval van schade.