Dat Schmitz een doorlooptijd hanteert bij de trailerproductie van slechts achttien uur, is iets wat de fabrikant graag benadrukt. Schmitz en DSV zijn verder overeengekomen dat deze enorme hoeveelheid nieuwe trailers in een tijdsbestek van twee jaar uitgeleverd wordt. Het is een kenmerk van zulke grote bedrijven dat ze trailers bestellen die geschikt zijn voor meerdere disciplines. Deze trailers kunnen namelijk ook op de trein of op de ferry hun werk doen.

Eigen merk

DSV heeft de trailers op Rotos-assen besteld, het eigen assenmerk van Schmitz en zijn voorzien van schijfremmen. De trailers zijn ook van Schmitz’ Varios hoogteverstelling voorzien, wat van belang is bij het opzetten op treinwagons en het weer terug op de weg plaatsen.

Alle trailers zijn verder van het Genios-type, wat zich kenmerkt door geschroefde trailers. Volgens Schmitz hebben deze als voordeel dat eventuele extra’s makkelijk achteraf gemonteerd kunnen worden en dat ze relatief eenvoudig zijn te repareren in het geval van schade.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 mei 2025
Webfleet: Fleetmanagers gebruiken te weinig AI
22 mei 2025
Meer erkenning nodig voor technisch personeel
22 mei 2025
Nog één keer Iveco voor Van der Wielen
20 mei 2025
Scania presenteert 11-liter Super motor
20 mei 2025
Eerste beelden Volvo FH Aero Electric
20 mei 2025
Samenwerking BE-Combi en Junge Fahrzeugbau
Meest bekeken berichten
Recente reacties