Vanaf het begin van GLS twaalf jaar geleden, werkt het bedrijf met trailers van Schmitz Cargobull. “Eigenlijk was ik op zoek naar een gebruikte Schmitz-trailer”, legt directeur Gerard van Gerwen uit. “Ik raakte in gesprek met Schmitz en daar kwam eigenlijk uit dat een nieuwe trailer een betere optie voor mij was.” De eerste nieuwe trailer beviel uitstekend en gaandeweg, naarmate het bedrijf sneller groeide, werd Schmitz Cargobull een vaste waarde in de bedrijfsvoering van GLS Logistics.
Het bijzondere aan deze koeltrailers van Schmitz Cargobull is dat ze zijn goedgekeurd voor het vervoer van medicijnen. Dit type vervoer moet volgens de onlangs op Europees niveau ingevoerde GDP-richtlijn ten allen tijde geconditioneerd gebeuren. Daartoe moet de trailer aan aanvullende strenge eisen voldoen, die verder gaan dan de bekende FRC-eisen. Schmitz Cargobull speelt als een van de eerste trailerfabrikanten in op deze nieuwe eisen die al tot de nodige vraag uit de markt hebben geleid.
Om trailer en toebehoren netjes te houden monteert GLS spatlappen onder de trailer. De vorm van de achterkant beveiligt de achterlichten optimaal. GLS komt tot zijn traileroplossingen na ervaring uit de praktijk. De nieuwe trailers van GLS staan op Rotos-assen van Schmitz en ze zijn voorzien van Hankook HT 22 banden, hebben een onderschuif laadklep en hebben een robuust afgewerkt achterdeel.