Dergelijke transporten vragen een temperatuur in de laadruimte van 2 – 8 graden of 15-25 graden Celsius en deze combinatie kan daar milieuvriendelijk en stil voor zorgen. De slaapcabines zijn noodzakelijk omdat deze trucks ook regelmatig op pad zijn in België, Frankrijk en Finland. Omdat de trucks overal moeten kunnen laden en lossen zijn een compacte afmetingen een kleine draaicirkel van belang. De keuze voor de Euro 6 spreekt voor zich. Het is de meest schone techniek van dit moment, die past bij de inzet van het voertuig.

Door de verdere centralisatie van de transportactiviteiten van Sanquin neemt zowel het aantal kilometers per rit als de omvang van de transporten toe. Dit maakte de aanschaf van de nieuwe bakwagens noodzakelijk. Na afname van het bloed in de over het land verspreide centra, verzorgen de DAF’s het transport van de speciale rolcontainers naar de bewerkingscentra. In deze bewerkingscentra wordt alles getest, bewerkt en verder gedistribueerd. Verder verzorgen de trucks ook het vervoer van de benodigde materialen naar de circa vijftig donorcentra.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties