Sommige services gericht op kopers van lichte bedrijfswagens – zoals de financieringsmogelijkheid voor de ombouw van een voertuig zoals die in Frankrijk en Polen bestaat – worden breder ingezet door het merk Renault Pro. Andere speciale diensten worden ontwikkeld op basis van de wensen in een specifieke markt. Dergelijke diensten kunnen dus per land verschillen, bijvoorbeeld het leaseaanbod voor lichte bedrijfswagens met op maat gemaakte financieringsopties voor de ombouw van voertuigen, specifieke verzekeringen voor middenstanders en programma’s voor gebruikte bedrijfswagens.
Voor de Nederlandse markt is er onder andere Renault Route Service. Deze service garandeert mobiliteit voor voertuig en eventuele aanhanger. Daarnaast biedt Renault in Nederland uitgebreide onderhoudsprogramma’s, zoals My Revision Extra Pro, waarbij voor een vast bedrag per maand alle voorgeschreven onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd. Ook de vervanging van onderdelen als gevolg van slijtage is hierbij inbegrepen.
Renault introduceert verder de Alaskan, een midsize pick-up, die we moeten zien als een zusje van de onlangs onthulde Nissan Navara. Pick-ups zijn volgens Renault goed voor ongeveer een derde van het totale aantal verkochte lichte bedrijfswagens wereldwijd. ”Dit biedt nieuwe kansen voor het productoffensief van Renault.”
Kenmerken zijn een in lengterichting ingebouwde motor en een chassis dat een laadvermogen van meer dan duizend kilo aan kan. Renault brengt de Alaskan in de eerste helft van volgend jaar op de markt.