Agrarisch transport is een van de specialiteiten van Post en Haveman. Dit omvat het transport van suikerbieten uit de Noordoostpolder, Oost- en Zuid-Flevoland naar de fabrieken van de Suiker Unie.
De meeste van de 24 geleverde nieuwe Volvo FH Euro 6-trekkers zijn direct de campagne ingegaan. Het betreft vier 4×2 en twintig 6×2 uitvoeringen, waarbij de laatste voorzien zijn van een elektro/hydraulisch gestuurde voorloopas.
Leo Haveman, directeur van Post en Haveman: “Tijdens de campagne van 2013 hebben we de nieuwe Volvo FH ook ingezet, toen in combinatie met een aantal Volvo FH Classic trekkers. De truck deed het op alle fronten meer dan uitstekend, zelfs beter dan de Volvo FH Classic. Het was de ultieme test voor de voertuigen, die non-stop 24 uur per dag worden ingezet. De nieuwe FH is vrijwel storingsongevoelig gebleken en scoorde een betrouwbaarheid van nagenoeg 100 procent, wat enorm veel rust op de planning gaf. We hebben geen moment twijfel gehad toen we voor de huidige campagne opnieuw voor vervanging van een deel van ons wagenpark stonden. De ervaringen met de Volvo FH 460 Globetrotter maakten de keuze makkelijk.”
Hij vervolgt: “Een goed brandstofverbruik, zeker in het zware werk, comfort voor de chauffeur en de service van onze dealers zorgen voor een optimale combinatie. Een aantal van de nieuwe trucks is bovendien uitgerust met safety-pakketten van Volvo. Daarin zit onder meer Forward Collision Warning, een waarschuwingssysteem voor botsingen met noodremfunctie. Tijdens deze campagne willen we de meerwaarde hiervan testen.”
Alle trucks zijn uitgerust met Dynafleet, waardoor de prestaties nauwlettend in de gaten worden gehouden. “Door de prestaties te monitoren komen we tot een ideaalplaatje en kunnen we de brandstofkosten controleren.”