Hierbij worden de reeds afgeleverde trucks met de extra grote XXL-cabines ingezet. Inmiddels zijn er 13 MAN-trekkers aan NTM geleverd, in september en december dit jaar volgen de overige 12. Voor het vervoer over de weg beschikt het bedrijf in totaal over 120 trekkende eenheden. Na levering van de 25 nieuwe MAN’s bestaat het wagenpark van NTM voor maar liefst 90% uit Euro 6-trekkers.

De keuze voor MAN werd grotendeels bepaald door het lage eigen gewicht van de trekkers. Inmiddels is de eerste serie van 13 TGX 18.440 in bedrijf en “de ervaringen van de chauffeurs zijn positief”, aldus directeur Batterink. “De chauffeurs zijn aangenaam verrast door het lage geluidsniveau in de cabine, de superieure rijeigenschappen en het comfortabele bed met lattenbodem”. NTM heeft ter verdere verhoging van het chauffeurscomfort ook geïnvesteerd in een koelkast én een geïntegreerde stand-airco af-fabriek.

De trekkers worden geleverd en onderhouden door MAN-dealer Roordink in Coevorden. Door de ruime service-intervallen bij deze Euro 6-motoren is het regulier onderhoud tot een minimum beperkt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
25 april 2025
Nieuwe sectiemanager Zware Bedrijfswagens RAI Vereniging
25 april 2025
Al 300.000 MultiSupport onderhoudscontracten van DAF
25 april 2025
Allround levering met KRONE
24 april 2025
Miljoenste Scania gespoten in Meppel
Meest bekeken berichten
Recente reacties