In elke motor hebben talrijke pakkingen de taak om ruimtes te sluiten tussen metalen oppervlakken, met als doel koelvloeistof, motorolie, gecomprimeerde inlaatlucht of uitlaatgassen in de betreffende kanalen te houden. In de meeste gevallen worden pakkingen geconstrueerd om een kanaal te sluiten in de motor.

De koppakking is de uitzondering en krijgt tegelijkertijd te maken met koelvloeistof, motorolie en uitlaatgassen. De specificaties voor cilinderkoppakkingen zijn complexer, om verschillende stoffen, hoge temperaturen en hoge drukken te kunnen weerstaan. Temperaturen in de verbrandingskamer kunnen oplopen tot 2.500 graden. Een paar centimeter verder in de cilinderkop zal dit eindigen rond de 300 graden. De druk in de cilinder verschilt voor benzine- en dieselmotoren, met respectievelijk 140 en 200 bar als maximum.

NRF motorpakkingen compenseren de uitzetting van de verschillende motoronderdelen en hierbij de gegenereerde vlaktedruk.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties