De eerste Manoovr, een zesasser, is in de vloot opgenomen, een tweede (vierasser) volgt later dit jaar. ”De Manoovr is de enige semi-dieplader waarop wij ook in Nederland daadwerkelijk 12 ton aslast krijgen. Naast deze twee Manoovr semi-diepladers staat ook nog een 2-assige Pendel-X in bestelling. Op deze laatste is onze eerste, 30 jaar oude, Nooteboom ingeruild”, aldus Rinus van Wijgerden.
Hij vervolgt: ”Voor ons is de Manoovr een uitkomst. Gisteren hebben we een steenbreker geladen in Antwerpen voor Lleida in Spanje. Deze machine is 3.60 meter hoog en 60 ton zwaar. Door de 78cm lage cm vloer van de Manoovr blijven we onder de 4.50 meter. Dat is echt de maximale hoogte waarmee we langere ritten door Europa kunnen uitvoeren. De grote veerweg van de Manoovr is een enorm voordeel bij ritten door België en Frankrijk. Zonder pendelassen geeft de eerste de beste spoorwegovergang al problemen. Met deze steenbreker kunnen we voor het passeren van viaducten de hele opleggers nog twaalf centimeter laten zakken.”