“Naast de lange levensduur, levert de nieuwe VLT-remmentestbank ook flink wat efficiëncyvoordelen op in de vorm van tijdswinst en geen noodzaak meer voor een extra paar handen in de put”, zegt Autec-VLT.
In vergelijking met de conventionele remmentestbank, kan er nu veel efficiënter gekeurd worden door gebruik te maken van een volledig geïntegreerd asliftsysteem (gekoppeld aan het asweegsysteem) in combinatie met het eigen voertuiggewicht. Een complete remmentest van een drie-assige oplegger, met voldoende eigen gewicht, kost nu nog maar 6 tot 7 minuten.
Tevens is er de 4×4-optie gekozen. In sommige gevallen kan het voorkomen dat een as ‘lichter’ wordt tijdens de remmentest, waardoor aslastsimulatie middels stroppen nodig is. Daarnaast is deze optie uitermate geschikt voor het kunnen remmentesten van permanent vierwielaangedreven auto’s in het bestelwagensegment.
De nieuwe remmentestbank bij ETTC Holten is uitgerust met twee rolsnelheden, voor het extra snel kunnen uitrollen van een tacho en de VLT-rollenblokkering. “Dit is ideaal en gemakkelijk bij uitrijden uit de rollen met een aangedreven as en voorkomt tevens veelvoorkomende tachograafstoringen aan het tweede referentiesignaal bij gebruik van een remmentestbank in het algemeen”, aldus Autec-VLT.