Toch wilden de klanten van Broshuis meer, aldus de constructeur. Volgens het bedrijf heeft de nieuwe SL een grotere hoogteslag dan vergelijkbare semi-diepladers met pendelas-wielophanging. De ligger van de SL2 is minder hoog dan van een pendelas semi-dieplader, waardoor de SL2 met minder slag meer bodemvrijheid overhoudt en zijn voordeel van een lager eigengewicht behoudt, zegt Broshuis. De maximale bodemvrijheid komt hiermee op 720 mm.

Door een, op SL toegespitste, doorontwikkeling van het Broshuis stuursysteem, is het nu mogelijk links en rechts afzonderlijk aan te sturen. Hierdoor is de negatieve invloed van de stuurstangen op een andere rijhoogte voorgoed geschiedenis, zegt Broshuis, dat erop wijst dat ook de bandenslijtage hierdoor beperkt wordt.

De nieuwe semi-diepladers worden leverbaar in het vierde kwartaal van dit jaar. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 april 2025
Hoe kom jij over op de klant en je collega’s?
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
Meest bekeken berichten
Recente reacties