Toch wilden de klanten van Broshuis meer, aldus de constructeur. Volgens het bedrijf heeft de nieuwe SL een grotere hoogteslag dan vergelijkbare semi-diepladers met pendelas-wielophanging. De ligger van de SL2 is minder hoog dan van een pendelas semi-dieplader, waardoor de SL2 met minder slag meer bodemvrijheid overhoudt en zijn voordeel van een lager eigengewicht behoudt, zegt Broshuis. De maximale bodemvrijheid komt hiermee op 720 mm.

Door een, op SL toegespitste, doorontwikkeling van het Broshuis stuursysteem, is het nu mogelijk links en rechts afzonderlijk aan te sturen. Hierdoor is de negatieve invloed van de stuurstangen op een andere rijhoogte voorgoed geschiedenis, zegt Broshuis, dat erop wijst dat ook de bandenslijtage hierdoor beperkt wordt.

De nieuwe semi-diepladers worden leverbaar in het vierde kwartaal van dit jaar. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties